Pomoc biura rachunkowego i sprawa ubezpieczenia

Pomoc biura rachunkowego i sprawa ubezpieczenia

Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z wieloma obowiązkami. Wystarczy wziąć pod uwagę choćby wszelkiego rodzaju formalności. Co by nie mówić, zarządzanie firmą nie jest łatwe i nie bez przyczyny ludzie często decydują się na wsparcie. Należy przez to rozumieć oczywiście skorzystanie z pomocy biura rachunkowego.

Oszczędność czasu i szansa na większe pieniądze?

Skorzystanie z pomocy dobrego biura rachunkowego to ogromna oszczędność czasu. Warto też zastanowić się nad tym, czy tylko o oszczędność czasu w tym wszystkim chodzi.

Wydaje się, że możemy rozmawiać też o szansie na większe pieniądze. Oszczędność czasu sprawia, że można zająć się innymi aspektami działalności. Jeśli podejmowane kroki będą słuszne, na pewno pojawią się większe pieniądze. Ważne jest także to, że skorzystanie z pomocy biura rachunkowego nie oznacza tego, iż nie mogą pojawić się błędy. Wszelkie pomyłki źle świadczą o firmie, ale dobrze też spojrzeć na to wszystko z drugiej strony – wszędzie są tylko ludzie.

Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z wieloma obowiązkami

Ubezpieczenie biur rachunkowych – co wiadomo na ten temat?

W ten sposób dochodzimy do kwestii ubezpieczenia. W przypadku biur rachunkowych można rozmawiać o obowiązkowym ubezpieczeniu od odpowiedzialności cywilnej. Niemniej są wyjątki. Obowiązek nie dotyczy osób zajmujących się wyłącznie podatkowymi księgami przychodów i rozchodów oraz ludzi, którzy wypełniają deklaracje podatkowe (w razie braku uprawnień np. doradcy podatkowego). Naturalnie brak obowiązku nie jest równoznaczny, z tym że o ubezpieczeniu można sobie spokojnie zapomnieć. Nic bardziej mylnego – ubezpieczenie biur rachunkowych z bogatej oferty iexpert.pl polecane jest w każdym przypadku.

Suma ubezpieczenia została określona w rozporządzeniu Ministra Finansów – chodzi o 10 000 euro. Istotne jest również to, że ubezpieczenie nie obejmuje niektórych czynności. Mowa o:

  • sporządzaniu deklaracji,
  • KPiR,
  • obsłudze kadrowo-płacowej.

Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z wieloma obowiązkami

Nie oznacza to jednak tego, że dodatkowe rozszerzenia nie są możliwe. Wszelkie szczegóły z tym związane powinny zostać jasno określone w umowie. Umowę (czego by nie dotyczyła) należy czytać dokładnie. Z drugiej strony zakres ubezpieczenia określa wydane rozporządzenie. Pomoc w każdej firmie powinna mieć dokładnie taki sam zakres. Dlatego też wszelkie dodatkowe usługi można określić jako dobrowolną polisę OC biur rachunkowych.

Cena ubezpieczenia

Na co ludzie patrzą, kiedy interesują się ubezpieczeniem biura? Jest to kwestia indywidualna, ale można założyć, że ubezpieczenie biur rachunkowych na pewno często wiąże się ze sprawdzaniem cen. Ponadto ceny w poszczególnych towarzystwach mogą się od siebie różnić.

Co w takiej sytuacji należy postawić? Prawdopodobnie ile ludzi, tyle opinii. Cena ubezpieczenia dla wielu osób może stanowić istotną kwestię i jest to zrozumiałe. Niemniej przesadna koncentracja na cenie jest czymś niezrozumiałym. Zwłaszcza że zakres ubezpieczenia określany jest przez rozporządzenie i tym samym trzeba sięgać wzrokiem ku oferowanym dodatkom. Dodatkowe usługi są szczególnie ważne w kontekście uproszczonej księgowości, kadr i płac czy innych czynności doradztwa podatkowego. Dobrze jeszcze wrócić do dokładnego czytania umowy – na umowie powinna znaleźć się informacja dotycząca wyłączenia odpowiedzialności. Wyłączenie odpowiedzialności to nic innego jak lista sytuacji, w przypadku których ubezpieczenie nie ma mocy – ubezpieczyciel nie wypłaca odszkodowania. Zawsze warto też po prostu porozmawiać z ubezpieczycielem. Osoby zainteresowane ofertą mają prawo nie orientować się w szczegółach.

Ponadto najważniejsze jest to, że niezależnie od okoliczności ubezpieczenie biur rachunkowych jest potrzebne.

Jacek